Ο Μητσοτάκης έκλεισε τους δρόμους.
Αλέκος Παπαναστασίου (Από το Protagon.gr)
Με τους πολίτες να
τρώνε τα σωθικά τους στην Αθηνών – Λαμίας, την προπαραμονή των Χριστουγέννων
κόμματα, ΜΜΕ (ακόμη και μέρος των κολλημένων στην κίνηση οδηγών) αναφωνούσαν
σαν χριστουγεννιάτικη χορωδία: «Ο Μητσοτάκης έκλεισε τους δρόμους»! Τα
αντιπολιτευμένα κανάλια επέλεγαν στα μονταρισμένα ρεπορτάζ οδηγούς που έλεγαν
«πιο κάτω είναι ανοιχτά και η Τροχαία μάς στέλνει στον παράδρομο» (πιο κάτω
είχε τρακτέρ, παραπήγματα και καντίνες που δεν είχαν κάνει ακόμη στην άκρη) και
όσοι βλέπαμε ήταν (χάρη στο μοντάζ) έξαλλοι που η κυβέρνηση δεν αφήνει τον
κόσμο να κάνει Χριστούγεννα και πετάει τα αυτοκίνητα ακόμη και σε
χωματόδρομους! Ποια ήταν όμως η πραγματική εικόνα; Η Τροχαία όντως προσπάθησε
σε κάθε μπλόκο (το καθένα είχε τον επικεφαλής του και τη γραμμή του) να βρει
μια συμβιβαστική λύση ώστε να ανοίξουν κάποιες λωρίδες. Το υπουργείο –πολύ
σωστά– δεν έδωσε εντολή στους αξιωματικούς της Τροχαίας που βρίσκονταν σε κάθε
σημείο να ανοίξουν τον δρόμο και «γαία πυρί μειχθήτω»: να μπλέξουν δηλαδή τα
αυτοκίνητα με τα τρακτέρ και τα παραπήγματα πριν τραβηχτούν επαρκώς στην άκρη
και τοποθετηθεί κάποια σήμανση. Για έναν λόγο παραπάνω: ο αξιωματικός της
Τροχαίας που θα δώσει μια τέτοια εντολή θα είναι ο ίδιος ποινικά υπόλογος αν
συμβεί κάποιο ατύχημα, και ο όχι ο υπουργός, που καλύπτεται από ασυλία.
«Επιστράτευση» στα καφενεία Και μετά, όταν βρέθηκε ο συμβιβασμός, τι
έγινε; Εδώ αρχίζει το δεύτερο, επαρκώς σουρεαλιστικό σκέλος, το οποίο δεν
είδαμε στα δελτία. Από τη στιγμή που ο αξιωματικός της Τροχαίας έπειθε τον
επικεφαλής του μπλόκου να μαζευτούν στην άκρη τα τρακτέρ, το πρόβλημα ήταν ότι
έπρεπε να βρεθούν και οι ιδιοκτήτες των αγροτικών μηχανημάτων για να τα βάλουν
μπροστά και να τα οδηγήσουν στην άκρη. Κάποιοι (λίγοι) ήταν εκεί, άλλοι σε
καφενεία, άλλοι στα σπίτια τους. Ομως οι ρεπόρτερ που βρίσκονταν στο σημείο είχαν ήδη μεταδώσει την
είδηση ότι επιτεύχθηκε συμφωνία για να ανοίξει μία-μιάμιση λωρίδα και οι
κολλημένοι οδηγοί που το πληροφορούνταν δήλωναν στις κάμερες και στα ραδιόφωνα:
«Παρότι οι αγρότες έχουν ανοίξει, η κυβέρνηση μας ρίχνει στον παράδρομο»…
Ωστόσο οι αγρότες δεν είχαν μετακινήσει ακόμη τα τρακτέρ γιατί κάποιοι
αναζητούνταν,
ενώ η Τροχαία και οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών δεν είχαν
προλάβει να τοποθετήσουν την απαραίτητη σήμανση γιατί δεν είχαν μετακινηθεί ακόμη
τα τρακτέρ, τα παραβάν και οι καντίνες! Εν τω μεταξύ το γλυκό έδενε ο πολιτικός
σχολιασμός των γεγονότων. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος δήλωνε ότι «η
κυβέρνηση παραμένει αδιάλλακτη και καταβάλλει κάθε προσπάθεια να παραμείνουν οι
δρόμοι κλειστοί», το ΚΚΕ ανέφερε ότι «η αθλιότητα της κυβέρνησης έχει ξεπεράσει
κάθε όριο κλείνοντας τους δρόμους που αφήνουν ανοιχτούς οι αγρότες». Από την
πλευρά του, ο Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης, ακόμη πιο δυναμικά, είδε
μια ευκαιρία να αντιδράσουν οι εγκλωβισμένοι εκδρομείς: «Ο κ. Μητσοτάκης
αποδεικνύεται ένας φοβικός, αδίστακτος, επικίνδυνος και εκδικητικός
πρωθυπουργός! Πλέον τον λόγο τον έχει ο ελληνικός λαός, που πρέπει να
αντιδράσει, είτε στους δρόμους, αλλά κυρίως στην κάλπη, ώστε ο επικίνδυνος πρωθυπουργός
να τελειώσει πολιτικά». Οσοι (και δεν είναι λίγοι) θεωρούν ότι οι εξελίξεις σε
αυτή τη χώρα δεν πρέπει ποτέ να πέφτουν κάτω από ένα μίνιμουμ επίπεδο
σουρεαλισμού, την προπαραμονή των Χριστουγέννων του σωτήριου έτους 2025 θα
πρέπει να ήταν ευχαριστημένοι. Τηρήθηκαν οι προδιαγραφές. Αλλωστε από πάντα,
από τότε που θυμόμαστε τον εαυτό μας, ένα εύρωστο τμήμα της πολιτικής ζωής
αντιμετωπίζει τους πολίτες σαν παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μπορούν να ακούσουν
τα πάντα, αρκεί να κουμπώνει με τη στιγμιαία θερμοκρασία του θυμικού. Κι ας
είναι το μεγαλύτερο ψέμα. Η συνταγή είναι, άλλωστε, δοκιμασμένη. Αν η κυβέρνηση
έκλεισε τους δρόμους και όχι οι αγρότες, τότε τα μνημόνια έφεραν τη χρεοκοπία
και όχι η χρεοκοπία τα μνημόνια. Ενώ αρκεί μια λωρίδα χωρίς σήμανση στην
Εθνική, όπως αρκούσαν 60 ευρώ από τα ATM τον Ιούλιο του 2015. «Οι δικοί μας
οπαδοί δεν σηκώνουν παραπάνω» έλεγαν τότε κυβερνητικά στελέχη. Αλλωστε, τα
παραπάνω «τι θα τα έκανες, θα τα σπατάλαγες»… Πηγή: Protagon.gr Αλέκος Παπαναστασίου 24 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2025,
13:17 Με τους πολίτες να τρώνε τα σωθικά τους στην Αθηνών – Λαμίας, την
προπαραμονή των Χριστουγέννων κόμματα, ΜΜΕ (ακόμη και μέρος των κολλημένων στην
κίνηση οδηγών) αναφωνούσαν σαν χριστουγεννιάτικη χορωδία: «Ο Μητσοτάκης έκλεισε
τους δρόμους»! Τα αντιπολιτευμένα κανάλια επέλεγαν στα μονταρισμένα ρεπορτάζ
οδηγούς που έλεγαν «πιο κάτω είναι ανοιχτά και η Τροχαία μάς στέλνει στον
παράδρομο» (πιο κάτω είχε τρακτέρ, παραπήγματα και καντίνες που δεν είχαν κάνει
ακόμη στην άκρη) και όσοι βλέπαμε ήταν (χάρη στο μοντάζ) έξαλλοι που η
κυβέρνηση δεν αφήνει τον κόσμο να κάνει Χριστούγεννα και πετάει τα αυτοκίνητα
ακόμη και σε χωματόδρομους! Ποια ήταν όμως η πραγματική εικόνα; Η Τροχαία όντως
προσπάθησε σε κάθε μπλόκο (το καθένα είχε τον επικεφαλής του και τη γραμμή του)
να βρει μια συμβιβαστική λύση ώστε να ανοίξουν κάποιες λωρίδες. Το υπουργείο
–πολύ σωστά– δεν έδωσε εντολή στους αξιωματικούς της Τροχαίας που βρίσκονταν σε
κάθε σημείο να ανοίξουν τον δρόμο και «γαία πυρί μειχθήτω»: να μπλέξουν δηλαδή
τα αυτοκίνητα με τα τρακτέρ και τα παραπήγματα πριν τραβηχτούν επαρκώς στην
άκρη και τοποθετηθεί κάποια σήμανση. Για έναν λόγο παραπάνω: ο αξιωματικός της
Τροχαίας που θα δώσει μια τέτοια εντολή θα είναι ο ίδιος ποινικά υπόλογος αν
συμβεί κάποιο ατύχημα, και ο όχι ο υπουργός, που καλύπτεται από ασυλία.
«Επιστράτευση» στα καφενεία Και μετά, όταν βρέθηκε ο συμβιβασμός, τι
έγινε; Εδώ αρχίζει το δεύτερο, επαρκώς σουρεαλιστικό σκέλος, το οποίο δεν
είδαμε στα δελτία. Από τη στιγμή που ο αξιωματικός της Τροχαίας έπειθε τον
επικεφαλής του μπλόκου να μαζευτούν στην άκρη τα τρακτέρ, το πρόβλημα ήταν ότι
έπρεπε να βρεθούν και οι ιδιοκτήτες των αγροτικών μηχανημάτων για να τα βάλουν
μπροστά και να τα οδηγήσουν στην άκρη. Κάποιοι (λίγοι) ήταν εκεί, άλλοι σε
καφενεία, άλλοι στα σπίτια τους. UnmuteRemaining Time -0:00
Fullscreen Ομως οι ρεπόρτερ που βρίσκονταν στο σημείο είχαν ήδη μεταδώσει την
είδηση ότι επιτεύχθηκε συμφωνία για να ανοίξει μία-μιάμιση λωρίδα και οι
κολλημένοι οδηγοί που το πληροφορούνταν δήλωναν στις κάμερες και στα ραδιόφωνα:
«Παρότι οι αγρότες έχουν ανοίξει, η κυβέρνηση μας ρίχνει στον παράδρομο»…
Ωστόσο οι αγρότες δεν είχαν μετακινήσει ακόμη τα τρακτέρ γιατί κάποιοι
αναζητούνταν, ενώ η Τροχαία και οι παραχωρησιούχοι των εθνικών οδών δεν είχαν
προλάβει να τοποθετήσουν την απαραίτητη σήμανση γιατί δεν είχαν μετακινηθεί
ακόμη τα τρακτέρ, τα παραβάν και οι καντίνες! Εν τω μεταξύ το γλυκό έδενε ο
πολιτικός σχολιασμός των γεγονότων. Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος
δήλωνε ότι «η κυβέρνηση παραμένει αδιάλλακτη και καταβάλλει κάθε προσπάθεια να
παραμείνουν οι δρόμοι κλειστοί», το ΚΚΕ ανέφερε ότι «η αθλιότητα της κυβέρνησης
έχει ξεπεράσει κάθε όριο κλείνοντας τους δρόμους που αφήνουν ανοιχτούς οι
αγρότες». Από την πλευρά του, ο Κυριάκος Βελόπουλος της Ελληνικής Λύσης, ακόμη
πιο δυναμικά, είδε μια ευκαιρία να αντιδράσουν οι εγκλωβισμένοι εκδρομείς: «Ο
κ. Μητσοτάκης αποδεικνύεται ένας φοβικός, αδίστακτος, επικίνδυνος και
εκδικητικός πρωθυπουργός! Πλέον τον λόγο τον έχει ο ελληνικός λαός, που πρέπει
να αντιδράσει, είτε στους δρόμους, αλλά κυρίως στην κάλπη, ώστε ο επικίνδυνος
πρωθυπουργός να τελειώσει πολιτικά». Οσοι (και δεν είναι λίγοι) θεωρούν ότι οι
εξελίξεις σε αυτή τη χώρα δεν πρέπει ποτέ να πέφτουν κάτω από ένα μίνιμουμ
επίπεδο σουρεαλισμού, την προπαραμονή των Χριστουγέννων του σωτήριου έτους 2025
θα πρέπει να ήταν ευχαριστημένοι. Τηρήθηκαν οι προδιαγραφές. Αλλωστε από πάντα,
από τότε που θυμόμαστε τον εαυτό μας, ένα εύρωστο τμήμα της πολιτικής ζωής
αντιμετωπίζει τους πολίτες σαν παιδιά προσχολικής ηλικίας. Μπορούν να ακούσουν
τα πάντα, αρκεί να κουμπώνει με τη στιγμιαία θερμοκρασία του θυμικού. Κι ας
είναι το μεγαλύτερο ψέμα. Η συνταγή είναι, άλλωστε, δοκιμασμένη. Αν η κυβέρνηση
έκλεισε τους δρόμους και όχι οι αγρότες, τότε τα μνημόνια έφεραν τη χρεοκοπία
και όχι η χρεοκοπία τα μνημόνια. Ενώ αρκεί μια λωρίδα χωρίς σήμανση στην
Εθνική, όπως αρκούσαν 60 ευρώ από τα ATM τον Ιούλιο του 2015. «Οι δικοί μας
οπαδοί δεν σηκώνουν παραπάνω» έλεγαν τότε κυβερνητικά στελέχη. Αλλωστε, τα
παραπάνω «τι θα τα έκανες, θα τα σπατάλαγες»… Πηγή: Protagon.gr