Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Δημοσκόπηση του ... πρώην!


Η είδηση: Η πανελλαδική έρευνα των RealPolls/Protagon, η έκτη του 2026, διεξήχθη το τριήμερο 20-22 Ιουνίου σε δείγμα 1.537 πολιτών και αποτυπώνει μια νέα συνθήκη στο πολιτικό σκηνικό, καθώς η ΕΛ.Α.Σ. δείχνει να εδραιώνεται ως δεύτερη δύναμη, σημαντικά πίσω από τη ΝΔ, αλλά και πολύ μπροστά από τους άλλους διεκδικητές –στη δημοσκόπηση, το κόμμα Τσίπρα καταγράφει τη διπλάσια επίδοση από αυτή του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής. Την ίδια ώρα, το κυβερνών κόμμα, αν και υφίσταται μια φθορά, συνεχίζει να απολαμβάνει την ασφάλεια ενός στέρεου σώματος ψηφοφόρων που ιεραρχούν ως βασική προτεραιότητα την σταθερότητα. Στην πρόθεση ψήφου (Πίνακας Ι), η ΝΔ μετρήθηκε στο 25,8%, υποχωρώντας από το 27,5% της έρευνας του Μαΐου, αλλά σημαντικά πάνω από την αντίστοιχη μέτρηση του Απριλίου (24,6%). Στη δεύτερη θέση με αύξηση των ποσοστών στο 18,2% (από 14,1% τον Μάιο) η ΕΛ.Α.Σ, ενώ τρίτη είναι η Ελπίδα για τη Δημοκρατία με 9,4% έχοντας όμως απωλέσει δύο μονάδες από την προηγούμενη έρευνα. Το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής είναι στο 8,9%, με μια οριακή αύξηση των ποσοστών του από τον περασμένο μήνα, όμως και πάλι τέταρτο. ΚΚΕ (5,4%), Ελληνική Λύση (4,5%) και Φωνή Λογικής (3,3%) είναι εντός του ορίου κοινοβουλευτικής εκπροσώπησης, ενώ εκτός είναι η Πλεύση Ελευθερίας (2,8%), το ΜέΡΑ25 (2%), ο ΣΥΡΙΖΑ (1%) και η Νίκη (0,9%). Πηγή: Protagon.gr

Το σχόλιο: Σε αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης αναφέρεται σήμερα ότι την εν λόγω δημοσκόπηση δεν την λαμβάνουν σοβαρά υπόψη στην Κυβέρνηση και προφανώς έχουν τους λόγους τους. Eνα δημοσίευμα των "ΝΕΩΝ" δίνει ίσως την εξήγηση.

΄Νέος ... ΕΛΑΣιτης!

 Μεταγραφή...κάμπου για την ΕΛΑΣ του Αλέξη Τσίπρα: Ο Περιφερειακός Σύμβουλος, εκλεγμένος με την παράταξη του ΠΑΣΟΚ Χάρης Λιούρης, παραιτήθηκε από το ΠΑΣΟΚ και εντάχθηκε στο κόμμα Τσίπρα. Ο Χ. Λιούρης ήταν και Πρόεδρος στον Αγροτικό Συνεταιρισμό Ιωαννίνων "Ένωση Αγροτών" αλλά μετά τις τελευταίες εκλογές προωθήθηκε άλλος στη θέση του. Επίσης το όνομα του περιλαμβάνεται και στους κτηνοτρόφους με μεγάλες επιδοτήσεις που είχε λάβει με τον αδελφό του από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, χωρίς ωστόσο να προκύψει στη συνέχεια κάποιο στοιχείο επιλήψιμο. 

Κυριακή 14 Ιουνίου 2026

Δημογραφικό, η Περιφέρεια και οι διαπιστώσεις της Υφυπουργού

Για το δημογραφικό θα γίνει συζήτηση την Τρίτη στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου. Να λύσει το πρόβλημα η Περιφέρεια (η κάθε Περιφέρεια), οι Δήμοι, είναι βέβαιο ότι δεν μπορούν. Διαπιστώσεις και προτάσεις μπορούν να γίνουν, άσχετα ποιός τελικά θα τις εφαρμόσει. Άλλωστε και η Υφυπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας κυρία Έλενα Ράπτη, σε άρθρο της σε αθηναϊκή εφημερίδα αναφέρεται στα αίτια που προκαλούν το δημογραφικό πρόβλημα, του τύπου ότι δεν είναι "οικονομικό", "αλλά και οικονομικό". Και συνεχίζει λέει ότι "αφορά τις αλλαγές στον τρόπο ζωής, τις διαφορετικές κοινωνικές προτεραιότητες, την ανασφάλεια που βιώνουν τα νέα ζευγάρια, αλλά και τις αντικειμενικές δυσκολίες που συναντούν όταν θέλουν να δημιουργήσουν οικογένειες". Πολύ σωστά όλα αυτά, αλλά θα ήταν πιο χρήσιμο να ανέφερε ποιός παράγοντας είναι εκείνος που επηρέασε και τη δική της απόφαση, ώστε να μη θυμίζει το "δάσκαλε που δίδασκες ..."

Αντί για πανηγύρι στο νοσοκομείο

To έχουμε επισημάνει και άλλες φορές. Δεν είναι μόνο παράνομες οι αναρτήσεις αεροπανώ, αφισών κλπ στις κολώνες φωτισμού, είναι και πολύ επικίνδυνες για πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Η ευθύνη επιμερίζεται στους δήμους, στις περιφέρειες (ανάλογα για το που γίνονται οι παραβάσεις), η Τροχαία που δεν ενημερώνει και δεν βεβαιώνει παραβάσεις και η Αποκεντρωμένη Διοίκηση ως τελευταίος μηχανισμός ελέγχου. Η φωτογραφία είναι από την είσοδο στο νοσοκομείο Χατζηκώστα. Έχει ληφθεί πριν μία εβδομάδα και σκόπιμα δεν την ανεβάσαμε για να μη θεωρεί ότι το σχόλιο γίνεται για επιχειρηματικούς/εκδικητικούς λόγους. Τη δημοσιεύουμε τώρα, μετά την εκδήλωση, μήπως και τυχόν συγκινηθεί κάποιος αρμόδιος. 

Η συγκεκριμένη διαφήμιση για κάποιο πανηγύρι ήταν κρεμασμένη ακριβώς πάνω στη διάβαση πεζών που οδηγεί στην είσοδο του νοσοκομείου "Χατζηκώστα". Θα μπορούσε εύκολα να αποσπάσει  την προσοχή κάποιου οδηγού και να χτυπήσει διερχόμενο από τη διάβαση πεζών και αντί να τρέχουν στα πανηγύρια, να τρέχουν στα νοσοκομεία.

Το εξοργιστικό είναι ότι τη συγκεκριμένη διαφήμιση, όπως και άλλες στο συγκεκριμένο δρόμο, δεν της "πείραξε" κανένας, παρά το γεγονός ότι λίγα μέτρα πιο κάτω έγινε το θανατηφόρο τροχαίο με θύμα τον Μάριο Οικονόμου, που μπορεί να μη συνδέεται με αυτό, αλλά θα έπρεπε να ήταν μια επιπλέον αφορμή για να  "ταρακουνήσει" τους αρμόδιους ώστε να κατεβάσουν όλες τις αφίσες, τα πανώ από τις κολώνες που μπορούν να οδηγήσουν σε  επικόνδυνα συμβάντα.  Ευτυχώς που δεν έγινε κάποιο τροχαίο στη συγκεκριμένη διάβαση (για την ακρίβεια δεν ακούστηκε κάτι τέτοιο) , αλλά κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι σε κάποια επόμενη διάβαση, κάποια άλλη διαφήμιση δεν θα γίνει αιτία για ατύχημα ή και για δυστύχημα. Τότε ας ψάχνουν δικαιολογίες....

Χαιρέτησε και ο Τσίρκας!

 

Παραιτήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ και είναι έτοιμος για να γίνει ΕΛΑΣιτης ο πρώην βουλευτής Άρτας Βασίλης Τσίρκας. Μέχρι να δώσει το ΟΚ ο Αλέξης θα συνωστίζεται και αυτός στην εξώπορτα του νέου κόμματος μέχρι να τελειώσει το Facecontrol. 

Ναυγοί της πολιτικής

Tα ορφανά του Τσίπρα, ένα λυπηρό θέαμα

Της Σοφίας Γιαννακά (από το iefimerida)

Βρίσκω θλιβερό το θέαμα άλλοτε πανίσχυρα κυβερνητικά στελέχη και, υποτίθεται, μεγάλα κεφάλια της εποχής ΣΥΡΙΖΑ να περιμένουν σήμερα σαν ορφανά μπροστά από την κλειστή πόρτα της ΕΛΑΣ την άδεια εισόδου. Κάποιος τους παρομοίασε, επιτυχημένα, με τους μετανάστες της νήσου Έλις στην Αμερική του Μεσοπολέμου, εκεί όπου οι άνθρωποι στοιβάζονταν στις αποβάθρες και εξετάζονταν (εξονυχιστικά και εξευτελιστικά) πριν γίνουν δεκτοί στη γη της επαγγελίας.

Δεν απορώ για το τέλος τους, επηρεασμένη πιθανόν από το ντοκιμαντέρ της Ελένης Βαρβιτσιώτη και της Βικτώριας Δενδρινού «Στο χιλιοστό», που απογύμνωσε την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από τα τελευταία της ψιμύθια. Εκπλήσσομαι με τον Αλέξη Τσίπρα που επανακάμπτει στην πολιτική, μετά την καταστροφική θητεία του 2015, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Και σκέφτομαι ότι υπάρχουν συμπολίτες μας που πίστεψαν πως οι άνθρωποι αυτοί θα μας έσωζαν από το ναυάγιο της χρεοκοπίας. Ενώ σήμερα αποδεικνύονται οι ίδιοι ναυαγοί της πολιτικής.

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026

Σενάριο για Αμυρά, τέλος!

 Το σενάριο που ήθελε τον βουλευτή Γιώργο Αμυρά ως υποψήφιο υφυπουργό Περιβάλλοντος τελικά έμεινε στο "συρτάρι" του Πρωθυπουργού, που σήμερα ανακοίνωσε την αντικαταστράτια του Νίκου Ταγαρά που είναι η Μαριλένα Σούκουλη. Στον επόμενο ανασχηματισμό βλέπουμε.

Σάββατο 6 Ιουνίου 2026

ΟΧΙ σε όλα...


Η φωτογραφία είναι από το Fb και δείχνει τμήμα του επικίνδυνου δρόμου προς τη γέφυρα Πλάκας που τώρα ανακατασκευάζεται ξεσηκώνοντας τις διαμαρτυρίες ορισμένων επαγγελματιών της περιοχής. Από κοντά ορισμένοι οικολόγοι και οργανώσεις- παρατάξεις που είναι βραχίονες του Κ.Κ.Ε. Από όσα λέχθηκαν κρατάμε δύο: Το αν πρέπει να γίνει ο δρόμος ώστε κάποτε και τα Τζουμέρκα να ελπίζουν σε καλύτερες μέρες και το δεύτερο, αν τα χρήματα ίσως θα έπρεπε να δοθούν για τη βελτίωση του οδικού δικτύου που έχει τα χάλια του.  Για αυτά αντίλογος μπορεί να υπάρξει. Το να εμφανίζονται όμως για μια ακόμη φορά οι ίδιοι σχεδόν πάντα που λένε μόνιμα Όχι σε κάθε μεγάλο έργο ή παρέμβαση είναι ένα πρόβλημα που "χτυπά" την καρδιά της Ηπείρου, την οποία όλοι λένε ότι θέλουν αναπτυγμένη, αλλά στην πράξη κάνουν ο, τι περνάει από το χέρι τους για να μείνει στάσιμη. Οι "ΟΧΙ σε όλα" ήταν μπροστά στην κατασκευή ΧΥΤΑ, στην πώληση της ΔΩΔΩΝΗΣ, στις έρευνες για πετρέλαια, τώρα στην αξιοποίηση του στρατοπέδου Βελισσαρίου, στα αιολικά πάρκα, στα υδροηλεκτρικά έργα κ.α.. Και λογικά να είναι κάποια απο τα επιχειρήματά τους, όταν τα ίδια πρόσωπα ανακυκλώνονται στις διαμαρτυρίες, χάνεται και το νόημα και η μπάλα.

Στην Κυβέρνηση ο Γιώργος Αμυράς;


 "Προφητική" μπορεί να αποδειχθεί η συγκεκριμένη φωτογραφία καθώς την ερχόμενη εβδομάδα ο Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Παπασταύρου μπορεί να υποδεχθεί ως Υφυπουργό του πλέον τον βουλευτή Ιωαννίνων Γιώργο Αμυρά. Όπως γράφουν σήμερα αθηναϊκές εφημερίδες ο Γιώργος Αμυράς είναι το πρώτο φαβορί για να αντικαταστήσει τον αποθανόντα Νίκο Ταγαρά που είχε την αρμοδιότητα για Χωροταξικά θέματα. 

Nα μη ξεχνάμε και το παρελθόν


Ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Νίκος Ανδρουλάκης πρωί- μεσημέρι- βράδυ κατηγορεί την Κυβέρνηση επειδή παρακολουθούσε το τηλέφωνό του όταν ήταν ευρωβουλευτής η ΕΥΠ. Ένα δίκιο να διαμαρτύρεται το έχει. Αλλά να βγαίνει και ο ΕΛΑΣάρχης Αλέξης Τσίπρας να επιτίθεται στην Κυβέρνηση για υποκλοπές, ξεπερνά τα όρια της πρόκλησης, όταν και στις μέρες του η ΕΥΠ παρακολουθούσε μέχρι και υπουργούς του. Το πρωτοσέλιδο του "Βήματος" είναι αποκαλυπτικό και βρήκε χρόνια πριν η Ζωή Κωνσταντοπούλου θυμηθεί τα ενημερωτικά της ΕΥΠ που έδινε ο τότε Διοικητής της Γιάννης Ρουμπάτης στον Αλέξη Τσίπρα. 

Δημοσκόπηση του ... πρώην!

Η είδηση: Η πανελλαδική έρευνα των RealPolls/Protagon, η έκτη του 2026, διεξήχθη το τριήμερο 20-22 Ιουνίου σε δείγμα 1.537 πολιτών και αποτυ...