Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Αναδιάταξη στον κλάδο τροφίμων

 

Σε νέα φάση αναδιάταξης εισέρχεται ο κλάδος τροφίμων στα Γιάννενα, με τις εξελίξεις που βρίσκονται «επί των θυρών». Η εξαγορά ή η συνεργασία του «Γαλαξία» με τα Σούπερ Μάρκετ «Παπαγεωργίου» και το άνοιγμα ενός νέου μεγάλου καταστήματος του «Σκλαβενίτη» στο Παραλίμνιο Πάρκο, δημιουργούν νέα δεδομένα και ανακατατάξεις, αν όχι και αναταράξεις. Ο κλάδος των σούπερ μάρκετ άλλωστε είναι από τους πιο ευμετάβλητους στην πόλη των Ιωαννίνων, καθώς τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πάρα πολλές αλλαγές και συνεργασίες, με πρωταγωνιστές μεγάλους ομίλους της αγοράς, οι οποίοι σταδιακά εκτοπίζουν τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις. Στο «γαϊτανάκι» των μεταβιβάσεων και εξαγορών για ένα διάστημα είχαν παίξει ρόλο και τοπικές επιχειρήσεις, όπως ο «Παπαδόπουλος»- που διαδέχθηκε τα S/M ΠΑΜΒΩΤΙΣ -αλλά στη συνέχεια και αυτός ένα μεγάλο αριθμό καταστημάτων (9) τα μεταβίβασε στο «Σκλαβενίτη», ο οποίος με τη σειρά του είχε αποκτήσει και τα καταστήματα του «Μαρινόπουλου».

Η επικείμενη μεταβίβαση των Σούπερ Μάρκετ «Παπαγεωργίου» στο «Γαλαξία» δημιουργεί νέα δεδομένα εντός της πόλης κυρίως καθώς μέχρι τώρα η αθηναϊκή αλυσίδα διαθέτει ένα κατάστημα στην περιοχή του Αεροδρομίου, το οποίο είχε αποκτήσει από το Θεσσαλονικιώτικο «ΟΛΑ». Όμως η παρουσία σε ελάχιστη απόσταση του «Σκλαβενίτη» και του Lidl, ήταν αναμενόμενο ότι θα οδηγούσε την επιχείρηση σε αναζήτηση νέας περιοχής ανάπτυξης καταστήματος ή καταστημάτων, ώστε να μπει δυναμικά στην προτίμηση των καταναβαθλωτών και ειδικά εντός του αστικού ιστού, με τον οποίο ο «Παπαγεωργίου» έχει ταυτιστεί.

Η επικείμενη λειτουργία του νέου «Σκλαβενίτη» στο Παραλίμνιο Πάρκο (ODEON) σε συνδυασμό με την παράδοση σε κυκλοφορία της λεωφόρου «Γεννηματά» θα φέρει

σημαντικές ανακατατάξεις συνολικά στην αγορά, καθώς θα είναι εύκολα προσβάσιμο από τις νοτιοανατολικές συνοικίες της πόλης. Στη συγκεκριμένη περιοχή λειτουργεί ένα ακόμη κατάστημα του «Σκλαβενίτη», μικρότερης όμως δυναμικότητας, το οποίο είναι πιθανό να ενσωματωθεί στο νέο που υπολογίζεται να λειτουργήσει πριν τις γιορτές.

Οι κινήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη παρακολουθούνται από όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου που θεωρείται βέβαιο ότι τουλάχιστον οι μεγάλες, ότι θα αναζητήσουν «απαντήσεις» στο νέο σκηνικό που προδιαγράφεται. Πολύ πρόσφατα άλλωστε η ελληνική αλυσίδα «Market In» ενίσχυσε τη θέση της, αποκτώντας τα μάρκετ  Κάκκαβου (4u) σε Γιάννενα και Καλπάκι. Αν δε ευοδωθούν οι επαφές του «ΜΑΣΟΥΤΗ» με τον «ΚΡΗΤΙΚΟ» η θεσσαλωνακιώτικη αλυσίδα θα επεκταθεί σε άλλα τρία σημεία της ευρύτερης περιοχής.

Αν στην εξίσωση βάλουμε και τις εναπομείνασες τοπικές επιχειρήσεις ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, SMART, EXPRESS κλπ, το ερώτημα που προκύπτει είναι αν η επεκτατική τάση των μεγάλων επιχειρήσεων δικαιολογείται από τον πληθυσμό και την οικονομική ευρωστία των νοικοκυριών.  Προφανώς κανένας επιχειρηματίας δεν θα επενδύσει εάν δεν προσδοκά σε κέρδη και κανένας δεν διατηρεί επιχείρηση επί μακρόν εάν είναι ζημιογόνος. Στην περίπτωση των Ιωαννίνων, το ενδιαφέρον μεγαλώνει από τη γειτνίαση με την Αλβανία και τη μεγάλη προσέλευση επισκεπτών από τη γείτονα σε τοπικά καταστήματα για είδη πρώτης ανάγκης. Ένας δεύτερος λόγος είναι οι φοιτητές, έστω και ο αριθμός τους βαίνει μειούμενος.

Με δεδομένο ότι όπως προαναφέραμε ότι είναι συνηθισμένο φαινόμενο οι ανακατατάξεις στον κλάδο τροφίμων- σούπερ μάρκετ, δεν θα προκαλέσει καμία έκπληξη εάν σε βάθος χρόνου δούμε και άλλες συνεργασίες, συγχωνεύσεις κλπ. Προς το παρόν ας μείνουμε θεατές στις αλλαγές που γίνονται, ελπίζοντας να είναι προς όφελος των καταναλωτών.

 

 

Αναδιάταξη στον κλάδο τροφίμων

  Σε νέα φάση αναδιάταξης εισέρχεται ο κλάδος τροφίμων στα Γιάννενα, με τις εξελίξεις που βρίσκονται «επί των θυρών». Η εξαγορά ή η συνεργασ...